Book of Chords

Harmonie

Het harmonieorkest: van jong tot oud
genieten van samen muziek maken

Het harmonieorkest van Muziekvereniging Lekkerkerk heeft een historie die terug gaat naar 20 februari 1967. Op deze datum fuseerden de harmonie Excelsior en de fanfare Juliana, een fusie die zijn beslag kreeg in de bovenzaal van De Groote Boer in Lekkerkerk. Op initiatief van de toenmalige burgemeester Muller werd Muziekvereniging Lekkerkerk opgericht, met in het eerste jaar diezelfde burgemeester als eerste voorzitter.

Nu, vele jaren later, is de harmonie nog altijd springlevend en heeft inmiddels binnen de vereniging gezelschap gekregen van vele andere onderdelen.

Wie een instrument bespeelt, is altijd welkom om een kijkje te komen nemen tijdens een repetitieavond. De harmonie repeteert iedere maandagavond van 19.30 tot 21.15 uur in De Muziektent, Koninginneweg 7a in Lekkerkerk.

Huidig dirigent van de harmonie en muzikaal leider van de hele vereniging is Marko van Esch.

007-N23-00131.jpg

Marko van Esch