Optochten

Optochten en dorpsfeesten geregeld door de Muziekverenigingen in Lekkerkerk
Optochten bij feestelijkheden, intochten bij binnenhalen van Nieuwe Burgemeesters, Oude van Dagen of de Avondvierdaagse
 Muziekvereniging Wilhelmina hier in 1913 op de voorstraat ter hoogte van de woning van onze voorzitter is deze foto gemaakt
Let ook eens op de Veldwachter voor de Notabelen die het geregeld hebben dit feest.

Waar ze na afloop gingen uitrusten (uitspanning) is niet bekent bij mij. Waarschijnlijk op toerbeurt zoals gebruikelijk in Lekkerkerk

Hieronder een paar impressies van Juliana net na de oorlogsjaren van 1940/45.

Het Oude Voetbalveld, nu het Baanderspark
Na 1945 was dit dė plaats voor kinderspelen tijdens Oranje- en Bevrijdingsfeesten. De foto laat een stukje zien van het voetbalveld en kleedkamers. Op de foto onder zie je de Sportbar, mijn vader Jan Ouweneel was hier pachter van. In deze periode repeteerde Juliana daar ook in. s'Winters verhuisde zij dan wel naar de Dijk (t'Veerhuys), die houten keet was niet warm te stoken met een potkachel. Ik weet nog heel goed dat de grote trom bij ons op zolder terecht kwam, mijn zusje Corrie en ik konden het niet laten om met dat ding over de zolder te marcheren. Later kreeg Juliana en Excelsior een nieuwe repetitie ruimte in de Leeszaal op de Burg.Roosstraat.
.

Hier staat Juliana netjes opgesteld voor een serenade op het oude voetbalveld

Rechts ziet u de Sportbar annex repetitielokaal. Ook de drumband van Excelsior heeft deze ruimte nog gehuurd.
U ziet onder andere: Kleine trom Piet Goudriaan, Grote trom Joh. Nobel, Bekkens Saan de Bruin, Trombone Wim Vorenhout, van Leeuwen,
Greet de Jager, Adrie v/d Voet en Cor de Jong. Dit optreden was na de aubade bij het Gemeentehuis tijdens het eerste Oranjefeest in 1946

Excelsior ± 1960
Onderweg met schoolkinderen naar Aubade gemeentehuis.
Ons Erelid  Piet de Bruin als tamboermätre

Excelsior ± 1959
Op de kerkweg bij Esso Broere

Deze foto is uit 1968 snel na de oprichting; Muziekvereniging "LEKKERKERK" was nog een fanfare.

Hier zien we o.a. Eef van Dijk, Huib of Arie Feijnenbuik, supporter  van der Elst, Albert Snoei, Nijs Wink, Cees de Jong, Teun Langerak, Hugo Broer,
Anja van Alphen, Wim van Alpen, Bas Cees Neven, Arie Bakker,

Hier een foto genomen door ons oud lid Arie Stoppelenburg Sr.
Muziekvereniging Lekkerkerk op volle sterkte tijdens de in en uittocht van de Burgemeesters Mater en Muller.
Muziekvereniging Lekkerkerk 1971 intocht Burg. Mater. en uittocht Burg. Muller (oud-voorzitter)

Hier onder een Muziekvereniging Lekkerkerk tijdens een bevrijdingsoptocht in 1970

Ja dat kun je wel stellen, de plaatselijke bouwonderneming stelde zijn platte kar ter beschikking, onder weg ons natje en droogje in 1970
Staande met Grote trom Wim van Alphen (vader van Anja en Wout)