Muziekschool

De Muziekschool van Muziekvereniging Lekkerkerk is er primair op gericht om leerlingen op te leiden voor één van de verschillende orkesten van de vereniging.

De vereniging heeft een muziekschool waar een team van 5 vakbekwame docenten lesgeeft.
Wij bieden lessen aan op instrumenten die voorkomen in het harmonieorkest en de melody percussionband: hout- en koperblaasinstrumenten en (melodisch)slagwerk.

De lessen zijn individueel, duren 25 minuten en worden wekelijks gegeven. Dag en tijdstip is afhankelijk van de instrumentkeuze. De lessen zijn voor jong en oud, de leeftijd om te starten is ongeveer 9 jaar maar ook afhankelijk van de fysieke ontwikkeling en de instrumentkeuze.

Aan jongere kinderen adviseren we meestal om eerst de 1-jarige cursus algemene muzikale vorming te volgen. Er bestaat ook de mogelijkheid om eerst een aantal proeflessen te volgen. Blaasinstrumenten worden in bruikleen gegeven maar een drumstel moet men zelf aanschaffen. De muziekschool wordt gecoördineerd door een muziekschool-commissie bestaande uit leden van de vereniging.

De Muziekschool wordt gecoördineerd en geleid door de muziekschool-commissie. Deze commissie bestaat uit 2 leden van de muziekverenging die nauw samenwerken maar elk hun eigen taken hebben. De leden van de commissie en hun taken zijn Elly Booij en Marianne Benders.

Informatie:  mailto:muziekschool@muziekvereniginglekkerkerk.nl

Naast de lessen worden ook voorspeelavonden georganiseerd en kunnen leerlingen deelnemen aan examens. Na verloop van tijd, afhankelijk van het niveau en tempo waarin de leerlingen vorderen, kunnen zij plaatsnemen in het leerlingenorkest 'Futura' of in de jeugdslagwerkgroep. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Elly Booij, tel. 0180-663814, e-mail: muziekschool@muziekvereniginglekkerkerk.nl.

De voorwaarden vindt u hier:  voorwaarden sept. 2015 (1).pdf

Informatie: muziekschool@muziekvereniginglekkerkerk.nl

Op woensdag 18 Januari 2017 hebben weer 14 jeugdige muzikantjes hun welverdiende AMV-diploma behaald bij juf Desiree! Gefeliciteerd allemaal!🎊

In ieder geval 8 van hen stromen door naar muzieklessen op diverse instrumenten bij onze vereniging. Super! Daar zullen we in de toekomst zeker meer van gaan horen

Afbeelding invoegen   Muziekschool-commissie lid

Elly Booij
tel. 0180-663814 of stuur een email naar bovenstaand adres

Afbeelding invoegen   Desiree Twigt

Docente Algemene Muzikale Vorming.

Docenten Muziekschool Docenten